Επιχορήγηση 100% σε επιχειρήσεις που έχουν πληγεί από την επίθεση της Ρωσίας κατά της Ουκρανίας και τις διεθνείς κυρώσεις που επιβλήθηκαν

bg-05

Η Δράση αφορά σε στήριξη – ενίσχυση επιχειρήσεων του κλάδου των γούνινων και συναφών ειδών που έχουν πληγεί από την εμπόλεμη κατάσταση στην Ουκρανία και τις διεθνείς κυρώσεις προς τη Ρωσία. Η παρεχόμενη επιχορήγηση έρχεται να καλύψει με τη μορφή κεφαλαίου κίνησης, μελλοντικές λειτουργικές δαπάνες και αγορές πρώτων υλών προκειμένου να εξασφαλιστεί μέρος της απαιτούμενης ρευστότητας για την συνέχιση των οικονομικών δραστηριοτήτων και της λειτουργίας των επιχειρήσεων, στηρίζοντας εμμέσως και τη διατήρηση θέσεων εργασίας.

Ωφελούμενοι

Επιχειρήσεις του κλάδου της γούνας και συναφών ειδών βάσει των επιλέξιμων ΚΑΔ της Δράσης, ανεξάρτητα από τη νομική τους μορφή.

Επιδότηση

Η επιχορήγηση ανά ωφελούμενη επιχείρηση, θα χορηγηθεί ως κατ’ αποκοπή ποσό (lump sum) για την παροχή ρευστότητας και την κάλυψη μελλοντικών αγορών πρώτων υλών και λειτουργικών δαπανών.

Για τις επιχειρήσεις που συστάθηκαν εντός του 2021 ανεξάρτητα εάν είχαν έσοδα από επιχειρηματική δραστηριότητα ή όχι λαμβάνουν κατά αποκοπή ποσό ύψους 4.000 ευρώ.

Το μέγιστο ποσό που δύναται να χορηγηθεί ως κατ’ αποκοπή ποσό ανέρχεται σε 60.000 ευρώ ανά ωφελούμενη επιχείρηση (διακριτό ΑΦΜ).

Προϋποθέσεις Συμμετοχής

Οι επιλέξιμες επιχειρήσεις στη Δράση θα πρέπει, μεταξύ άλλων, να πληρούν τις ακόλουθες προϋποθέσεις:

α) Να υποβάλουν μία Αίτηση Χρηματοδότησης ανά ΑΦΜ για το σύνολο εγκαταστάσεων που διαθέτουν.

β) Να έχουν διενεργήσει έναρξη εργασιών στην αρμόδια ΔΟΥ μέχρι την 31.12.2021.

γ) Να έχουν μέχρι 31.12.2021 ως κύριο κωδικό δραστηριότητας ή ως κωδικό δραστηριότητας με τα μεγαλύτερα έσοδα έναν από τους επιλέξιμους ΚΑΔ του Κεφαλαίου 6: «ΕΠΙΛΕΞΙΜΟΙ ΤΟΜΕΙΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ». Για επιχειρήσεις με έναρξη εργασιών πριν την 01.01.2020 ο έλεγχος γίνεται βάσει του ΚΑΔ με τα μεγαλύτερα έσοδα, όπως αυτός αναγράφεται στο σχετικό Πεδίο του Εντύπου Ε3 (Κατάσταση οικονομικών στοιχείων από επιχειρηματική δραστηριότητα) Φορολογικού έτους 2019 που υποβλήθηκε στο έτος 2020. Για επιχειρήσεις με έναρξη εργασιών εντός του 2020 ή εντός του 2021, ο έλεγχος γίνεται βάσει του κύριου ΚΑΔ δραστηριότητας είτε της επιχείρησης, είτε του υποκαταστήματος.

δ) Να εμφανίζουν εξαγωγές προς τρίτες χώρες κατά το έτος 2021 σε ποσοστό τουλάχιστον 20% επί του συνολικού κύκλου εργασιών του ίδιου έτους. Ο κύκλος εργασιών από εξαγωγική δραστηριότητα προκύπτει από τα δηλωθέντα ποσά στις περιοδικές δηλώσεις ΦΠΑ (Έντυπο Φ2 – Κωδ.348) έτους 2021. Ο συνολικός κύκλος εργασιών προκύπτει από το δηλωθέν ποσό στον κωδικό 500 του εντύπου Ε3 έτους 2021. Για τις επιχειρήσεις που έχουν διαχειριστική χρήση από 1η Ιουλίου έως 30 Ιουνίου, ο κύκλος εργασιών της χρήσης 1.1.2021 – 31.12.2021 προκύπτει από τις περιοδικές δηλώσεις ΦΠΑ του διαστήματος αυτού. Το ποσοστό στρογγυλοποιείται στο δεύτερο δεκαδικό ψηφίο.

Η προϋπόθεση συμμετοχής τεκμαίρεται ότι πληρείται στην περίπτωση επιχειρήσεων με έναρξη εργασιών εντός του έτους 2021.

ε) Να παρουσιάζουν μείωση του κύκλου εργασιών τους κατά το Α εξάμηνο του έτους 2022 σε ποσοστό τουλάχιστον 10% σε σχέση με τον κύκλο εργασιών του Α εξαμήνου του έτους 2019.

Οι κύκλοι εργασιών προκύπτουν από τις περιοδικές δηλώσεις ΦΠΑ (Κωδ. 312) των αντίστοιχων χρονικών διαστημάτων.

Η προϋπόθεση συμμετοχής τεκμαίρεται ότι πληρείται στην περίπτωση επιχειρήσεων με έναρξη εργασιών εντός του έτους 2020 ή εντός του 2021, καθώς και στην περίπτωση επιχειρήσεων που κατά το έτος 2019 αποδεδειγμένα δεν είχαν έσοδα από επιχειρηματική δραστηριότητα οποιουδήποτε είδους.

Επιδοτούμενες Δαπάνες

Ως ημερομηνία έναρξης επιλεξιμότητας δαπανών ορίζεται η 1η Φεβρουαρίου 2022.

Η καταβληθείσα δημόσια χρηματοδότηση με τη μορφή κατ’ αποκοπή ποσού, προορίζεται για την κάλυψη επιλέξιμων λειτουργικών δαπανών από την ημερομηνία έναρξης επιλεξιμότητας δαπανών έως 31.12.2022.

Ενδεικτικές δαπάνες επιλέξιμες για τη Δράση, στο πλαίσιο εφαρμογής επιλογής απλοποιημένου κόστους και υπολογισμού κατ’ αποκοπή ποσού, μπορούν να είναι οι ακόλουθες:

1. αγορές Εμπορευμάτων Χρήσης,

2. αγορές Α Υλών και Υλικών Χρήσης,

3. ενοίκια επαγγελματικού χώρου,

4. δαπάνες ενέργειας, σταθερής και κινητής επαγγελματικής τηλεφωνίας, ύδρευσης, θέρμανσης, κλπ,

5. δαπάνες για αμοιβές τρίτων (νομική, συμβουλευτική, λογιστική υποστήριξη, κλπ),

6. δαπάνες προβολής και δικτύωσης (σχεδιασμός και εκτύπωση διαφημιστικών εντύπων, αφισών, διαφημιστικές καταχωρήσεις, έξοδα συμμετοχής σε επαγγελματικές εκθέσεις, εταιρική ιστοσελίδα/Δημιουργία ή/και Αναβάθμιση, κλπ.),

7. δαπάνες προμήθειας αναλώσιμων υλικών,

8. αποσβέσεις παγίου εξοπλισμού (ενσώματου και άυλου),

9. μισθολογικό κόστος προσωπικού της επιχείρησης.

Περίοδος Υποβολής

Από 12/10/2022 έως 9/12/2022

Προϋπολογισμός

20 εκατ. ευρώ (17 εκατ. ευρώ για Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις και 3 εκατ. ευρώ για Μεγάλες Επιχειρήσεις)

Ετικέτες

Κοινοποιήστε

  • Κατηγορία

  • Φίλτρα

  • Ημερομηνία

Έχετε ερωτήσεις;

Επικοινωνήστε μαζί μας και θα σας λύσουμε κάθε απορία! Μαζί θα βρούμε την καλύτερη λύση για την επιχείρησή σας.

Για περισσότερες πληροφορίες μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας